Klädbytardagar i Uddevalla

Nu när Naturskyddsföreningen har startat upp igen, har vi två klädbytardagar om året, mot slutet av våren och slutet av hösten.

Med en engagerad och väl fungerande kärngrupp som hållit i de senaste evenemangen, bjuder vi en er medlemmar att vara med i den mån ni vill, vare sig det är att vika kläder någon timma, eller en större del av planering och genomförande.

__________________________________________________

Välkommen på klädbytardag på Bohusläns museum! Passa på att uppdatera garderoben på ett miljövänligt sätt.

Ta med maximalt 5 plagg av barn- dam och/eller herrkläder. Skor går också bra.
Ta bara med sådant som är helt och rent.

Inlämning och klädbyte sker i Spisrummet på Bohusläns museum i Uddevalla. Inlämningen öppnar kl. 10.20 och håller öppet till kl. 11.

Själva klädbytet öppnar 11.20 och pågår till kl. 13. För varje plagg du lämnar in får du en biljett som du kan använda till de plagg du vill byta till.

Har du några frågor så hör gärna av dig till Naturskyddsföreningen i Uddevalla!

Här är en länk till vårt Facebook evenemang som ni gärna får sprida!

Klädbytet är ett samarrangemang ihop med Studiefrämjandet Fyrbodal och Bohusläns museum.