Klädbytardagen

I samband med Sveriges största klädbytardag arrangerar vi årligen en klädbytardag i Bohusläns museum. Detta är ett populärt evenemang som får många besökare och vi har fått in önskemål om att arrangera ytterligare en klädbytardag under året.

Närnaturvandringar

Under våra Närnaturvandringar promenerar vi i naturen samtidigt som vi pratar om natur, miljö och hållbar utveckling. Vi brukar oftast promenera i det vackra landskapet kring och på Mollön, som är en del av naturreservatet Hafstensfjorden.

Café Planet

Café Planet är ett hållbarhetsforum som samarrangeras tillsammans med Studiefrämjandet. Träffarna brukar hållas 3-4 gånger på våren respektive hösten i Bohusläns museum.

Vad vill du göra?

Vill du delta i någon av våra aktiviteter eller vara med och starta upp en helt ny sorts aktivitet? Vår förening blir vad vi gör den till och det finns stora möjligheter för dig som vill jobba aktivt för att skydda naturen och för en hållbar framtid att engagera dig hos oss. Ditt arbete gör skillnad!