Styrelsen 2022

Ulf Teghammar

Pensionär och tidigare ekonomichef. Mycket intresserad av djur, natur och miljöfrågor. Speciellt om hoten mot biologisk mångfald och klimatet. Bred erfarenhet av föreningsarbete och nu politiskt engagerad för Centerpartiet i Uddevalla. Om jag blir invald i UNF styrelse har jag erbjudit mig att bli kassör.

Mika Thomasdotter

Miljövetare som jobbat som miljöinspektör i ett flertal kommuner, numera Trollhättans stad. Hållbar stadsplanering och hur denna kan skapa möjligheter till hållbara val i vardagen intresserar mig. Detsamma gäller hur rättspraxis inom miljöområdet kan skapa förändringar för oss och framtida generationer. Jag är främst intresserad av att vara suppleant.

Katarina Holmdahl

Utbildad biolog och kommunikatör som engagerar sig i att skapa tillfällen för biologisk mångfald och hållbart skogsbruk. Hon anser att styrelsens roll är att underlätta för medlemmarna att driva sina hjärtefrågor så effektivt som möjligt, och ser fram emot att Uddevallas krets kommer att vara en aktiv källa för möten och inspiration.

Morgan Ekberg

Pensionär med en bakgrund som ledare i telekomvärlden. Jag värnar om våra djur och natur och vill också arbeta för att Uddevalla får en fin landskapsbild med fin luft och friska vatten. Dialogen med ”politiken” och information blir viktiga kanaler. Jag har anmält mig till en ordinarie styrelseplats , möjligen vice ordförande.

Anna Björk

Utbildad hälsovetare samt kvalitets- och miljöledare. Stort intresse för hur miljö och natur påverkar vår hälsa bl.a. grön rehabilitering, skogen, havet, matproduktionen och biologisk mångfald. Jag har även fördjupat mig i klimatpsykologi som handlar om hur vi kan samtala med andra om rädslor, hot och motstånd inför förändring. Jag kan tänka mig vara ordinarie ledamot i styrelsen.

Johanna Martinsson

Lars-Göran Holmgren