Bassholmen

Album11.jpgAlbum11.jpgNaturskyddsföreningen i Uddevalla arrenderar ett mindre torp på ön Bassholmen av Uddevalla kommun. Bassholmen ligger i de vackra nordströmmarna mellan Koljöfjorden och Gullmaren. Hela ön är ett naturreservat med ett intressant växt och djurliv. Där finns också föreningen Allmogebåtar med sitt levande museum.

Torpet Sandvik är i omgångar renoverat och kan hyras veckovis eller över en helg. Sandvik har el och mulltoa, i övrigt är det primitivt. Vatten att dricka hämtas vid vandrarhemmet och det är bad i havet som gäller för att hålla sig ren, Det finns en grävd brunn och det vattnet går att använda till disk, diskar gör vi ute.  Kylskåp och mindre frys samt bänkspis med ugn finns. Stugan har 2 rum och 4 bäddar.
Till torpet tar man sig själv. Ett förslag är Skärgårdsbåtarna i Uddevalla http://www.skargardsbatarna.com/turlistor.htm eller p

Vill du veta lite mer om uthyrningen av denna underbara stuga kan du följa länkarna till vänster eller ring Jörgen Olsson Mobilnr: 070-381 75 24. Mail:jorgen.olsson@telia.com för mer information och bokning.